Gentleman w biznesieRanking TOP 5 Liderów Polskiego Sportu Gentleman Magazine

Ranking TOP 5 Liderów Polskiego Sportu Gentleman Magazine

Prestiżowa nagroda przyznawana jest za zaangażowanie w działanie na rzecz wspierania i promocji polskiego sportu oraz kreowanie jego pozytywnego wizerunku w kraju i na świecie. Stanowi uhonorowanie pracy zarówno liderów firm, jak i sportowców. Jej głównym kryterium nie są jednak wyniki sportowe, ale przede wszystkim fakt rozumienia i wytrwałość we wspieraniu aktywności, zdrowego stylu życia, unikatowych działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz postaw fair play. 

Kapituła redakcyjna przeanalizowała i wyłoniła grupę najlepszych w pięciu różnych kategoriach; od działań o zasięgu globalnym, przez ogólnopolskie, jak i te lokalne. Oto lista i opisy, najbardziej oryginalnych i najwartościowszych laureatów konkursu magazynu „Gentleman”: 

Prezes Suzuki Motor Poland Piotr Dulnik — za zaangażowanie i systematyczne działania na rzecz wspierania i promocji polskiego sportu

Suzuki Motor Poland to nie tylko motorsport, firma sponsoruje boks, piłkę ręczną, koszykówkę oraz piłkę nożną. Jej wsparcie nie ogranicza się do przekazywania środków finansowych. Prezes firmy Piotr Dulnik jako Członek Rady Nadzorczej Polskiej Ligi Koszykówki i przewodniczący Rady Nadzorczej Korony Kielce, jest osobiście  zaangażowany w działania na rzecz poprawy kondycji tych dyscyplin sportu. Za swoją aktywność został również odznaczony Złotą Odznaką Polskiego Związku Koszykówki i Złotą Odznaką Polskiego Związku Bokserskiego. 

Suzuki Motor Poland wspólnie z Polskim Związkiem Bokserskim organizuje niezwykłą galę Suzuki Boxing Night (SBN). Pierwsze wydarzenie odbyło się w 2019 r., a obecnie trwają przygotowania już do 15. gali z tego cyklu. Podczas SBN polscy kadrowicze boksu olimpijskiego zmagają się z pięściarzami z całego świata. Pomysłodawcy SBN postanowili rozszerzyć wsparcie polskiego boksu poprzez organizowanie również walk zawodowych, zwiększając tym samym spektrum odbiorców sportowych emocji. Suzuki Motor Poland, będąc oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w boksie olimpijskim, powołało Suzuki Top Team, grupę wyselekcjonowanych pięściarzy przygotowujących się do Igrzysk Olimpijskich. SMP wspiera zawodników comiesięcznym stypendium oraz kultowymi samochodami marki Suzuki Vitara.

Natomiast nawiązanie współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce zaowocowało podpisaniem umowy, dzięki której Suzuki stało się oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski mężczyzn i kobiet, a także PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet. Suzuki Motor Poland jest również sponsorem tytularnym Suzuki Korona Handball Kielce. Dzięki umowie z Polskim Związkiem Koszykówki, Suzuki zostało sponsorem głównym reprezentacji Polski mężczyzn, kobiet oraz reprezentacji 3×3, sponsorem oficjalnym Energa Basket Ligi oraz Energa Basket Ligi kobiet, a także sponsorem tytularnym Suzuki Pucharu Polski i Suzuki Superpucharu Polski.  Od 2020 roku SMP jest również sponsorem tytularnym Suzuki 1. Ligi Mężczyzn. Firma jest również zaangażowana w sponsoring piłki nożnej – jest sponsorem głównym klubu Korona Kielce oraz dysponuje prawami do nazwy stadionu Suzuki Arena przy ul. Ściegiennego w Kielcach. 

Firma na utworzonym nowym profilu @suzuki_sport_promotion na Instagramie przybliża sylwetki sportowców poszczególnych dyscyplin oraz informuje o rozgrywkach zespołów, w których rozwój angażuje się Suzuki. W projekcie zaangażowania Suzuki Motor Poland w sport aktywni są również ambasadorzy marki – Rafał Jemielita i Jarosław Maznas, znani dziennikarze motoryzacyjni, bohaterowie  kampanii reklamowej „Suzuki Show”, tworzący PR Team Suzuki Motor Poland. Ambasadorzy prowadzą relacje, komentują walki bokserskie i mecze oraz przeprowadzają wywiady ze sportowcami i trenerami. Motyw zaangażowania marki w sport jest też elementem komunikacji reklamowej. Powstały dedykowane spoty telewizyjne promujące Suzuki Top Team, w których pojawiają się wizerunki zawodników oraz specjalna edycja kampanii Suzuki Show dedykowana prezentacji dyscyplin oraz drużyn wspieranych przez markę Suzuki Motor Poland.

Piotr Dulnik to pierwszy Polak pełniący funkcję Prezesa Suzuki Motor Poland. Importer japońskiej marki finansowo wspiera również piłkarzy-juniorów U-16 Metalist 1925 Charków. Dzięki ścisłej współpracy opieką objęto 30-osobową grupę młodych zawodników oraz ich bliskich ewakuowanych z rozdartej wojną Ukrainy.

Prezes Grupy LUX MED Anna Rulkiewicz — za efektywne wsparcie medyczne Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej

Od 2014 r. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Otacza pełną, specjalistyczną i profesjonalną opieką medyczną polskich sportowców – zarówno tych utytułowanych, osiągających najlepsze wyniki sportowe, jak i tych, którzy rozpoczynają swoje sportowe kariery. Grupa od dawna wspiera Polaków w aktywnym trybie życia i dba o to, aby uprawiali sport bezpiecznie. Dlatego już w 2015 r. stworzono wraz z  Robertem Korzeniowskim specjalny program dla aktywnych. W 2016 r. firma otworzyła pierwszą w Polsce sieć placówek medycyny sportowej o szerokim zasięgu. Centra medycyny sportowej tworzyło pięć regionalnych filii warszawskiego szpitala ortopedycznego Carolina Medical Center powstało w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Rzeszowie. Dzięki opiece LUX MED wielu sportowców może realizować swoje sportowe cele i ambicje oraz reprezentować nasz kraj na zawodach najwyższej rangi – w tym Igrzyskach Olimpijskich – najważniejszej sportowej imprezie świata. W codziennej działalności kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. LUX MED będzie Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego  i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej do 2028 roku. 

Prezes Grupy LUX MED Anna Rulkiewicz to również Wiceprezydent Pracodawców RP, Prezes Związku Pracodawców Medycyny Prywatnej. Uczestniczyła w pracach zespołu problemowego ds. usług publicznych powołanego w ramach Rady Dialogu Społecznego. Jest również wiceprzewodniczącą Rady Polskiego Komitetu Olimpijskiego, pełniła funkcję członka Rady Nadzorczej Banku Handlowego SA (Citi Handlowy) i członka Rady Programowej studiów MBA prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową i Warszawski Uniwersytet Medyczny. Absolwentka Stanford Executive Program na Stanford University Graduate School of Business i Executive Program na Singularity University w Santa Clara w Kalifornii. Jest także absolwentką Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu w Hamburgu, studiów podyplomowych w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń przy Instytucie Francuskim oraz cyklu szkoleń z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży, komunikacji, marketingu w ramach certyfikowanego programu branży ubezpieczeniowej LIMRA „Marketing Strategies for Executive Advancement”. Uhonorowana pierwszą w historii Nagrodą Gospodarczą SGH, nagrodą specjalną XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy. Otrzymała również złoty medal „Za zasługi dla polskiego ruchu olimpijskiego”. Znalazła się też w prestiżowym zestawieniu „10 Polskich Top Menadżerek”, opracowanym przez miesięcznik „Forbes” oraz zajęła 1. miejsce w rankingu „100 Kobiet Biznesu” w kategorii osób zarządzających firmami o przychodach powyżej 50 mln zł, organizowanym przez „Puls Biznesu”. 

Grupa LUX MED  jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2,5 miliona pacjentów w całym kraju. Grupa LUX MED to ponad 270 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 13 szpitali oraz blisko 3 tys. poradni partnerskich. Zatrudnia ponad 19 tys. osób, w tym około 8 tys. lekarzy i 5 tys. wspierającego personelu medycznego. W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie Grupa LUX MED bardzo szeroki i aktywnie zaangażowała się w działania charytatywne. Dla przykładu oferuje bezpłatną pilną pomoc medyczną dla obywateli Ukrainy oraz osób innych narodowości, które przybyły z Ukrainy po rozpoczęciu działań wojennych. 

Anna i Robert Lewandowscy  za popularyzowanie dobrego wizerunku Polski w świecie oraz szerokie wspieranie potrzebujących

Anna i Robert Lewandowscy to jedna z najbardziej lubianych par w świecie sportu. Piłkarz i jego żona regularnie pojawiają się razem na imprezach i wzajemnie wspierają. Jednocześnie są najlepszymi ambasadorami budującymi dobry wizerunek naszego kraju w świecie, oraz dając najlepsze wzorce i będąc autorytetami dla rodaków.   

Ania wraz z mężem Robertem angażują się oraz czynnie wspierają wiele inicjatyw społecznych i akcji charytatywnych, w tym m.in. w „Szlachetną Paczkę”, a także finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i pomagają potrzebującym. Pomogli również wielu ciężko chorym dzieciom. W 2016 Lewandowska przekazała cały dochód z przeprowadzonego treningu z pół tysiącem ludzi na Dom dla Samotnych Kobiet oraz Matek z Dziećmi w Gdańsku Wrzeszczu. W 2018 r.  wsparli akcję charytatywną mającą na celu zbiórkę pieniędzy niezbędnych do rehabilitacji polskiego kolarza Ryszarda Szurkowskiego.

W marcu 2020 r. Lewandowscy ogłosili na Instagramie, że przeznaczą 1 mln euro na walkę z koronawirusem Lewandowska również skomponowała i przekazała 5 tys. posiłków dla personelu Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie walczącego z COVID-19. W tym samym roku para przekazała 500 tys. zł na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka, dzięki czemu szpital mógł wyremontować oddział rehabilitacji, który został zalany i częściowo zniszczony w wyniku nawałnicy. W 2021 r. Robert przekazał na aukcję WOŚP koszulkę, w której wystąpił podczas finału Ligi Mistrzów UEFA 2019/2020; pamiątkę wylicytowano za ponad 100 tys. zł. Piłkarz od 2014 r. jest ambasadorem dobrej woli UNICEF.  W czerwcu 2014 r., w ramach misji tej organizacji, odwiedził obóz dla uchodźców Zaatari w Jordanii i wziął udział w kampanii Głos Dzieci, w której z ramienia UNICEF i Unii Europejskiej apelował o wsparcie dla dzieci dotkniętych kryzysami humanitarnymi.. Wspierał również działania prowadzone przez UNICEF po trzęsieniu ziemi w Nepalu o nazwie #PamiętamyPomagamy oraz akcję Reszta w Twoich rękach, w której ramach zaprojektował pamiątkowy dukat przedstawiający uśmiechniętego chłopca z piłką. 9 stycznia br. za 280 tys. zł. wylicytował złoty medal olimpijski Dawida Tomali, który zwyciężył w konkurencji chodu na 50 kilometrów podczas igrzysk olimpijskich w Tokio. Dochód z licytacji został przeznaczony na sfinansowanie operacji ciężko chorego chłopca. W 2022 potępił inwazję Rosji na Ukrainę i wyraził solidarność z narodem ukraińskim występując z opaską w barwach narodowych Ukrainy podczas mecz Bundesligi. Opaska trafiła następnie na licytację, a dochód z niej, wynoszący 27 tys. zł, został przekazany na zakup materiałów pierwszej pomocy medycznej i ich transport na Ukrainę.

Anna i Robert poznali się jeszcze na studiach. Oboje szkolili się na warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Ślub wzięli w 2013 r., a dziś są rodzicami dwóch uroczych córeczek, Klary i Laury. Trenerka, która sama prowadzi wiele biznesów, bardzo często wspiera męża na boisku.  Anna Lewandowska, to  sportsmenka i działaczka sportowa, bizneswoman, coach, trenerka personalna, dietetyczka, prezenterka telewizyjna i osobowość medialna. Wielokrotna medalistka mistrzostw świata, Europy i Polski w karate tradycyjnym, w ramach organizacji World Fudokan Federation (WFF). Prezes Olimpiad Specjalnych Polska. Robert Lewandowski uważany za jednego z najlepszych piłkarzy swojego pokolenia na świecie i jednego z najlepszych środkowych napastników w historii piłki nożnej.

Prezes i właściciel Legii Warszawa Dariusz Mioduski — za innowacyjne i kompleksowe podejście do aktywności klubu piłkarskiego, jako części szerokiej społeczności, a także propagowanie postaw fair play

Legia Warszawa jest klubem o ponad 100-letniej historii. Założona została przez żołnierzy Legionów Polskich w 1916 r. na Wołyniu, a następnie reaktywowana w 1920 r. w Warszawie. Jest najbardziej utytułowanym polskim klubem piłkarskim. Oficjalnie 15. mistrzostwo Polski zdobyte przez Legię w 2021 roku sprawiło, że klub został rekordzistą pod tym względem w historii rozgrywek ekstraklasy, czyli od 1927 roku. 

Prezes Dariusz Mioduski realizuje misję uczynienia z Legii nie tylko ambitnego europejskiego klubu, ale także dynamicznej i odpowiedzialnej organizacji, która jest integralną i ważną częścią miasta oraz życia jego mieszkańców. Szczególnie istotne i godne docenienia jest to, że w okresach trudnych wyzwań, takich jak np. pandemia, która przyniosła Legii znaczne szkody finansowe, Klub nie tylko nie ograniczył swojej działalności poza sportowej, ale jeszcze wzmocnił aktywność społeczną, demonstrując poczucie odpowiedzialności społecznej i zmieniając stereotypowe myślenie o klubach piłkarskich i sportowych. W ostatnich latach Legia poza odnoszeniem sukcesów sportowych stała się także czołową organizacją o charakterze społecznym i edukacyjnym. W okresie pandemii Fundacja Legii zorganizowała akcję #GotowiDoPomocy, która była największym programem pomocowym dla seniorów w Warszawie. W jego ramach sfinansowano i dostarczono do najbardziej potrzebujących kilkadziesiąt tysięcy posiłków. 

Od początku wojny w Ukrainie Klub aktywnie angażuje się także w działania pomocowe na rzecz ofiar inwazji. Fundacja Legii organizowała zbiórki artykułów pierwszej potrzeby dla uchodźców, którzy znaleźli się w Polsce, jak i tych, którzy pozostali na Ukrainie, a także punkt pośrednictwa pracy, świetlicę dla matek z dziećmi, zajęcia sportowe i edukacyjne dla ukraińskich dzieci. Punktem kulminacyjnym był zorganizowany 12 kwietnia b.r. na stadionie Legii charytatywny „Mecz o Pokój”, w którym warszawska drużyna zmierzyła się z Dynamem Kijów. Wydarzenie odbiło się echem na całym świecie, a w związku z meczem zebrano ponad milion zł na wsparcie Ukrainy. Dariusz i Anna Mioduscy przekazali środki ambasadorowi Ukrainy w Polsce.    

Legia jest także liderem w edukacji sportowej i zdrowego stylu życia dzieci prowadząc ponad 150 ośrodków szkoleniowych Legia Schools oferujących zajęcia na terenie całej Polski w kilkunastu dyscyplinach dla ponad 5 tys. dzieci, wspiera także takie sekcje jak Ampfutbol czy szermierka na wózkach. W 2020 r. otwarty został Legia Training Center, jeden z najnowocześniejszych ośrodków treningowo-szkoleniowych w Europie, który stanowi fundament rozwoju klubu na kolejne lata. W ramach swoich wielosekcyjnych tradycji i rozwijania portfolio obiektów sportowych, od 2021 r. podmioty Dariusza Mioduskiego prowadzą także rewitalizację historycznych kortów Legii, które po długich staraniach zostały wydzierżawione od m.st. Warszawy na 30 lat i zarządzane są pod marką Legia Tenis & Golf. Już w pierwszym roku działalności zorganizowano na nich po raz pierwszy od lat duży turniej ATP, a w tym roku na ten wymagający jeszcze wiele pracy obiekt zawita turniej WTA z aktualną nr 1 rankingu Igą Świątek. Rozwinięto także szkolenie dzieci i młodzieży, a obiekty kortów wykorzystywane są także do projektów charytatywnych. To tylko niektóre aktywności, które pokazują, jak zarządzany przez Dariusza Mioduskiego klub stał się nie tylko największą marką sportową w Polsce, ale także silną i zaangażowaną w życie mieszkańców organizacją o charakterze społecznym. 

Dariusz Mioduski jest uznanym przedsiębiorcą, inwestorem, menadżerem i filantropem, absolwentem wydziału prawa na Uniwersytecie Harvarda, który doświadczenie zdobywał zarządzając czołowymi międzynarodowymi kancelariami i domami inwestycyjnymi. Od 2014 r. jest właścicielem Legii Warszawa, w której od 2017 r. pełni również funkcję jej prezesa. W tym czasie warszawski Klub zdobył 6 tytułów Mistrza Polski i 3 Puchary Polski, występował w fazie grupowej pucharów europejskich, w tym w Lidze Mistrzów UEFA czy w obecnym sezonie w Lidze Europy UEFA, gdzie wygrał ze Spartakiem Moskwa i Leicester City. Od 2015 r. Dariusz Mioduski zasiada w zarządzie, a od 2019 r.  jest wiceprezesem European Club Association, organizacji zrzeszającej czołowe europejskie kluby piłkarskie. Jest także członkiem Rady Zarządzającej UEFA Club Competitions Commitee i przewodniczącym Rady Nadzorczej Ekstraklasy. 

Prezes mPay Andrzej Basiak – za wsparcie dla lokalnego sportu i propagowanie jego tradycji 

Dla mieszkańców Częstochowy żużel jest dyscypliną szczególną. Tradycja, wspaniałe widowisko i emocje sprawiają, że częstochowianie kochają tę dyscyplinę sportu. Początek działalności klubu datuje się na 1946 r., kiedy to zostało reaktywowane Częstochowskie Towarzystwo Cyklistów i Motocyklistów, które miało za sobą 40-letnią tradycję jako Częstochowskie Towarzystwo Cyklistów. Od 1950 r. klub jest znany jako „Włókniarz”. Zainteresowanie tą dyscypliną sportu przechodzi tu z pokolenia na pokolenie. Na zawody przychodzą całe rodziny, które chcą oglądać wyścigi żużlowe i kibicować swojej drużynie.. 

Dla Andrzeja Basiaka, prezesa spółki mPay, należącej do częstochowskiej grupy kapitałowej Grupy „Lew”, sponsorowanie lokalnego klubu sportowego CKM Włókniarz jest rzeczą naturalną. Prezes Basiak jest  zagorzałym kibicem klubu od młodych lat, a na stadion przychodził jeszcze ze swoim dziadkiem.  Grupa „Lew”, podobnie jak klub mają w swoim logo lwa. Żużlowcy Włókniarza nazywani są również „Lwami Częstochowy”. mPay jest sponsorem Włókniarza od 2016 r., a wcześniej klub finansowała Grupa „Lew”. Andrzejowi Basiakowi zależy na rozwoju najmłodszych adeptów tego sportu, stąd decyzja, aby od bieżącego roku finansować również Mini Żużel Włókniarz Częstochowa. Drużyna Włókniarza Częstochowa ma na swoim koncie nie tylko tytuły mistrza Polski w Ekstralidze, jej zawodnicy zdobywają również tytuły Mistrzów Europy i Mistrzów Świata. 

Spółka mPay S.A. jest dostawcą rozwiązań z obszaru m-płatności. Działa na rynku od 2003 r., tworząc i rozwijając innowacyjne instrumenty umożliwiające realizację transakcji finansowych za pomocą urządzeń mobilnych. Produktem spółki jest aplikacja mPay. Będąc najdłużej działającym krajowym dostawcą rozwiązań dla m-płatności, łączy bogate doświadczenie i wiedzę ekspercką z najnowszymi technologiami, idealnie wpisując się w bieżące trendy rynkowe, odpowiadając na oczekiwania użytkowników i wyznaczając standardy w branży. Spółka otrzymała tytuł Fintech-u Roku 2021. Firma angażuje się również w inne działania społeczne. Dla przykładu umożliwiła obywatelom Ukrainy, którzy korzystają z produktu firmy aplikacji mPay, bezpłatny przejazd autostradami, a także ułatwia za pośrednictwem aplikacji przekazywanie pieniędzy na zbiórki  charytatywne „Na pomoc Ukrainie”. mPay udostępnił funkcję „Pomagam” fundacjom i organizacjom, które organizują  wsparcie dla Ukrainy i obywateli ukraińskich. 

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! 

Redakcja magazynu „Gentleman”