O tym, dlaczego w nazwie największej sieci fitness w Polsce „zdro” poprzedza „fit”, o tym, co nas motywuje do treningów i planach rozwoju sieci Zdrofit opowiada Tomasz Groń, dyrektor zarządzający sieciami klubów fitness w Benefit Systems.
Niebawem zostanie otwarty setny klub Zdrofit w Polsce. Hasło, które towarzyszy trenującym w każdym Zdroficie to „Więcej niż fitness”. Co kryje się pod słowem „więcej”?
Hasło „Więcej niż fitness” to naturalne rozwinięcie nazwy Zdrofit. Już w samej nazwie sieci nie skupiamy się tylko na słowie „fit”, tylko poprzedzamy ją cząstką „zdro”. Tym samym zależy nam na podkreślaniu dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej nie tylko na sylwetkę, ale szerzej – na zdrowie, samopoczucie.
Według badania „MultiSport Index 2023” obecnie dwie na pięć osób podejmujących aktywność fizyczną ćwiczy dla przyjemności i relaksu oraz poprawy nastroju, a 25 proc. w ramach profilaktyki zdrowotnej, znacząco spadło znaczenie wyglądu jako motywatora do treningów. Oferta sieci Zdrofit to odpowiedź na nowe oczekiwania i trendy. Osoby poszukujące sposobu na rozładowanie emocji i znalezienie wewnętrznej równowagi mogą skorzystać z szerokiego katalogu zajęć Body&Mind oraz autorskiego programu Antystres Harmonia.
Z kolei osoby, które doświadczyły kontuzji lub mają problemy z aparatem ruchu mogą liczyć na kompleksowe wsparcie fizjoterapeutyczne w Zdrofit Zdrowe Miejsce. Stawiamy na jakość usług i ich wzajemną komplementarność, a przede wszystkim element edukacyjny – w końcu sport to zdrowie. Testujemy także AI we wspieraniu aktywnego stylu życia, obecnie w ramach pilotażu planów treningowych w ZdrowAppce.
Odwiedza Pan Zdrofit nie tylko jako osoba zarządzająca siecią, ale także jako trenujący?
Oczywiście, że tak. Sport odgrywa ważną rolę w moim życiu od najmłodszych lat. Traktuję regularne ćwiczenia jako element budowy mojego dobrostanu, a Zdrofit spełnia wszystkie moje oczekiwania. Szeroka dostępność klubów pozwala mi na regularne treningi, nawet podczas podróży służbowych czy rekreacyjnych. Z kolei wyposażenie i szeroka oferta zajęć grupowych, obejmująca ok. 120 różnych formatów dają mi możliwość różnorodnego i efektywnego treningu.
Chcę jednak podkreślić, że Zdrofit to także doskonały wybór dla osób, które dotychczas nie korzystały z klubów fitness. Dla początkujących mamy wdrożenie, tzw. pakiet onboardingowy, w ramach którego wspieramy ich w określeniu i realizacji celów treningowych.
Jakie wyzwania stoją przed branżą fitness w najbliższych latach i jaki będą miały wpływ na rozwój sieci Zdrofit? Na początku tego roku otworzyliście w Warszawie pierwszy butikowy klub Studio Zdrofit. Czy nowy format klubu wpisze się na stałe w plan rozwoju?
Jednym z wyzwań jest stała adaptacja do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, zwłaszcza w kontekście wzrastającej świadomości znaczenia zdrowia psychofizycznego. Branża musi również odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologie wspierające nie tylko trening, ale i motywację.
Jako lider rynku fitness w Polsce jesteśmy świadomi tych wyzwań i planujemy konkretne działania. Będziemy edukować społeczeństwo w zakresie profilaktycznej roli aktywności fizycznej oraz jej wpływu na nasze zdrowie, życie i pracę. Planujemy zwiększać dostępność klubów, rozwijać narzędzia cyfrowe wspierające aktywność fizyczną oraz w większym stopniu wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji w planowaniu i odbywaniu treningów.
Studio Zdrofit jest dowodem na nasze innowacyjne podejście do branży fitness. Pełna personalizacja treningu dzięki wsparciu sztucznej inteligencji, kameralny charakter obiektu oraz unikatowa zajęcia są elementami, które wyróżniają nowy koncept. To, czy nowy format stanie się integralną częścią planu rozwoju naszej sieci, będzie uzależnione od zainteresowania i potrzeb naszych klientów.