Kultowa marka GAP po raz kolejny podjęła współpracę ze słynnym projektantem Dapper Danem. Oryginalna bluza, która była efektem wcześniejszej współpracy, cieszyła się tak wielką popularnością, że tym razem GAP i Dapper DAN poszerzyli asortyment, tworząc wielowymiarową kolekcję dla wszystkich pokoleń – od kultowej bluzy po dresy i akcesoria.
Przełom dla kultury – tak współpracę z marką GAP określił Dapper Dan. Wybitny innowator i projektant mody, który od dziesięcioleci kształtuje kulturę i z dumą reprezentuje Harlem, ponownie podjął współpracę z kultową amerykańską marką GAP. Pierwsza kooperacja zaowocowała klasyczną bluzą z kapturem w oryginalny wzór z logiem przekształconym z GAP na DAP. Przedmiot dostępny był w czterech wersjach kolorystycznych. Bluza DAP cieszyła się tak wielkim zainteresowaniem, że niemal natychmiast zniknęła ze sklepowych półek. Marka GAP postanowiła więc ponownie zaprosić do współpracy Dapper Dana, tym razem proponując fanom projektanta i samej marki pełną kolekcję – GAP x DAP.
Logo na cześć projektanta
Dapper Dan, czyli Daniel R. Day, nie bez powodu nazywany jest legendą Harlemu. Szybko zyskał bazę oddanych klientów wśród gwiazd takich jak Sean Combs czy Missy Elliot za sprawą tworzenia z luksusowych tkanin niestandardowych, bogatych w logo prac. W latach 90. Dapper Dan został zmuszony do zamknięcia swojego sklepu ze względu na liczne pozwy dotyczące wykorzystania tożsamości marek luksusowych domów mody. Wiele lat później to słynna marka modowa kopiuje jego projekt, by ostatecznie nawiązać z nim współprace w atelier w Harlemie, gdzie Dapper nadal pracuje i tworzy. Projektant od samego początku trzyma się swojego core’u i nie boi się podejmować odważnych współprac – tak powstała też kolekcja GAP x DAP, która łączy codzienną modę z high fashion i kulturą hip-hopu.
GAP x DAP to bogata w nowe kategorie odbiorców kolekcja, która obejmuje różnorodne produkty – od bluz z kapturem po akcesoria – czapki baseballowe, chustki, skarpetki czy torbę. Wszystkie produkty wyróżniają się charakterystycznym wzorem lub kultowym logiem GAP przekształconym w DAP na cześć projektanta.
List miłosny do Harlemu
Kolekcja GAP x DAP szczególnie zwraca uwagę na dziedzictwo kultury afroamerykańskiej i pionierów Harlemu – Melbę Wilson, Felipe Luciano, a także The Brotherhood Sister Sol – współzałożycieli Khary’ego Lazarre-White’a i Jasona Warwina i następne pokolenie twórców zmian. – Ta kampania DAP GAP to mój list miłosny do Harlemu i mój sposób na dalsze napędzanie naszej kultury i społeczności. GAP zapewnił nam obecność na skalę światową, która pozwoliła nam się wybić. Już nie mogę się doczekać, aż następne pokolenie będzie częścią tego ruchu – mówi Dapper Dan.