To wersja stworzona dla tych, którzy uwielbiają łączyć dalekie podróże z emocjonującym prowadzeniem oraz świetnymi osiągami. Ducati Multistrada V4 RS kryje pod owiewkami silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3, który znany jest z modeli Panigale V4 i Streetfighter V4. Generuje maksymalną moc 180 koni mechanicznych, a w połączeniu z akcesoryjnym, pełnym układem wydechowym Akrapovič i olejem Ducati Performance aż 195 koni!
Dźwięk wywołuje gęsią skórkę
Multistrada V4 RS to bardzo udana próba skrzyżowania genów superbike’a i motocykla turystycznego. Ducati chwali się, że V4 RS to najbardziej sportowa, wyrafinowana i ekskluzywna Multistrada, jaką kiedykolwiek stworzono. W V4 RS po raz pierwszy zastosowano tryb Full Power Mode, który do tej pory kojarzony był z jazdą wyścigową. Oferuje on kierowcy maksymalną moc na wszystkich biegach i natychmiastową reakcję, gdy odkręcimy manetkę. Silnik jest zestrojony z sześciostopniową przekładnią wspomaganą quickshifterem. Zamontowano tu również suche sprzęgło STM-EVO SBK znane z modeli Panigale V4 SP2 i Streetfighter V4 SP2, którego dźwięk powoduje gęsią skórkę u każdego fana marki.
Mnóstwo elementów zostało zaprojektowanych na nowo. Stelaż pomocniczy wykonano z tytanu, co pozwoliło na zmniejszenie masy o 2,5 kg względem standardowej Multistrady V4. Podwozie Multistrady V4 RS oparto na aluminiowej ramie głównej typu monocoque jak w superbike’u. Z przodu zamontowany 48-milimetrowy widelec Öhlins z pełną regulacją. Z tyłu z kolei monoshock Öhlins TTX36. Za wybór nastawów odpowiada elektroniczny system Öhlins Smart EC 2.0. Układ hamulcowy pochodzi bezpośrednio z Panigale V4. Z przodu obejmuje tarcze o średnicy 330 mm i monoblokowe zaciski Brembo Stylema, podobne do tych z Multistrady V4 S. Z tyłu układ obejmuje pojedynczą tarczę o średnicy 265 mm, na której pracuje pływający zacisk Brembo. Systemem zarządza Cornering ABS Bosch-Brembo. Wszystkie te systemy skalibrowano pod kątem turystyczno-sportowej charakterystyki modelu i zintegrowano z czterema trybami jazdy: Race, Sport, Touring i Urban. Trybu Adventure nie ma w tym modelu, ponieważ ta wersja nie ma nic wspólnego z off-roadem.
Turystyk ze sportowym zacięciem
RS jest bogaty w carbon, z włókna węglowego zrobiono przedni błotnik, osłony dłoni, osłony termiczne i dziób, który został zaprojektowany specjalnie dla wersji RS. Zamontowano również mniejszy akumulator, dzięki czemu motocykl jest lżejszy o 3 kg w porównaniu do Multistrady V4 Pikes Peak. Kute aluminiowe obręcze Marchesini dostępne są z oponami Pirelli Diablo Rosso Iv Corsa i są lżejsze o 2,7 kg od tych z Multistrady V4 S. Zmieniono też ergonomię za sprawą wyżej umiejscowionych i cofniętych podnóżków. Pakiet elektroniki jest również bardzo bogaty i mamy tutaj radary: przedni i tylny, adaptacyjny tempomat, system wykrywania pojazdów w martwym polu, cztery tryby mocy, kontrola trakcji, wheelie control, system wspomagania hamowania silnikiem i dwukierunkowy quick shifter. Kierujący ma do wyboru różne tryby jazdy: Race, Sport, Touring i Urban. Mamy również tryby mocy, gdzie w najniższym moc jest ograniczona do
114 KM, ale nadal możemy korzystać z przyspieszenia klasy superbike. Wszystkie informacje przekazywane są kierowcy za pośrednictwem 6,5-calowego wyświetlacza TFT, który można sparować ze smartfonem, na którego przewidziano specjalne miejsce. Smartfon można połączyć z aplikacją Ducati Connect. Różnica w stosunku do najlżejszej dotychczas Multistrady Pikes Peak wynosi 3 kilogramy, lecz oszczędności wagowe zupełnie nie miały wpływu na bogate wyposażenie tego modelu. Jest to aktualnie – moim zdaniem –najpiękniejszy pod względem designu turystyk ze sportowym zacięciem. Klienci już mogą składać zamówienia na ten wyjątkowy motocykl. Ceny zaczynają się od 174 900 zł.