MotoBugatti Chiron Super Sport „Golden Era” SZCZYT RĘCZNIE WYKONANEGO LUKSUSU

Bugatti Chiron Super Sport „Golden Era” SZCZYT RĘCZNIE WYKONANEGO LUKSUSU

Bugatti Chiron Super Sport „Golden Era” to najtrudniejszy projekt szyty na miarę, jakiego kiedykolwiek podjęła się marka Bugatti. Jest to wynik dwóch lat innowacyjnego rzemiosła wykorzystującego zupełnie nowe techniki, które wynoszą go ze świata motoryzacji do czystego artyzmu. Jest to ucieleśnienie oferty Bugatti „Sur Mesure”, w której ambitne wizje klientów dotyczące ich pojazdów wykraczają poza i tak już niemal nieskończone opcje konfiguracji auta, urzeczywistniając się w procesie współpracy klienta z zespołem projektowym.

W tym przypadku wizja ta wyszła od kolekcjonera Bugatti, głęboko doceniającego historię i skomplikowaną konstrukcję silnika W16. Wybrał on nie tylko Chirona Super Sport, aby uczcić konstrukcję silnika spalinowego, ale chciał także odpowiednio złożyć hołd historii, która doprowadziła do powstania tego niesamowitego motoru. Przedstawił tę wizję Bugatti, a zespół projektowy opracował konfigurację, która uchwyciła esencję tego, co czyni Bugatti wyjątkowym. Rezultatem jest „Golden Era”!

Achim Anscheidt, były dyrektor projektowy Bugatti odpowiedzialny za to arcydzieło, wyjaśnia inspirację pomysłu. – Nasi klienci potrafią być niesamowicie kreatywni i jesteśmy dumni, że pomagamy im realizować to, o czym marzą, ale tak wyjątkowe zamówienia specjalne są niezwykle rzadkie. W ciągu roku widzimy zazwyczaj nie więcej niż jedną, dwie kreacje w tak ogromnej skali. Biorąc pod uwagę wizję i wymagający charakter tego projektu oraz fantastyczną ideę, którą chcieliśmy zrealizować, „Golden Era” jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym dziełem personalizacji, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy – mówi.


Przełomowy moment

Pewnego pięknego dnia podjechał do Bugatti bardzo ważny klient i podczas rozmów wyraził przekonanie, że Chiron Super Sport i jego silnik W16 stanowią przełomowy moment w motoryzacji. Chciał uczcić tę okazję w sposób wyjątkowy. Inżynierowie z Bugatti spojrzeli na historię marki, aby znaleźć wiele przełomowych momentów, w tym czasy Ettore, Jeana i Rolanda Bugattich, które wyznaczyły pierwszą złotą erę marki. Potem spojrzeli na współczesne wcielenie Bugatti z 1987 r. i wybrali ikony z tamtych czasów, które zdefiniowały markę. Zespół fachowców zaproponował koncepcję obejmującą 45 szkiców ikon marki, które miały być ręcznie narysowane bezpośrednio na samym samochodzie, a właścicielowi od razu spodobała się taka wizja. Sam pomysł i jego wdrożenie może wydawać się dość proste, ale osiągnięcie doskonałego wykończenia, które przetrwa próbę czasu, wymagało więcej cierpliwości i kunsztu, niż można sobie wyobrazić. Klient nadzorował projekt aż do jego końcowego etapu.


Szyte na miarę

Dyrektor zarządzający Bugatti Hendrik Malinowski powiedział: „Sur Mesure, co oznacza »szyte na miarę« i to właśnie świetnie odzwierciedla ultraluksusowe podejście do projektowania samochodu, skoncentrowane na kliencie, co naprawdę go wyróżnia. Nasze zespoły będą współpracować z naszymi klientami, aby stworzyć dokładnie to, czego chcą, a następnie ściśle z nimi współpracować przez miesiące, a nawet lata, aby przekształcić to w rzeczywistość. Każdy krok, każda decyzja i w przypadku »Golden Ery« każde pociągnięcie ołówkiem, zostały zakończone pod ścisłym nadzorem i z wkładem właściciela, aby przekroczyć jego oczekiwania w sposób, jakiego nie jest w stanie zrobić żadna inna marka”.

Projekt samochodu miał uchwycić niezrównane dziedzictwo Bugatti. W ciągu dwóch lat powstało 45 ręcznie narysowanych szkiców. Zajęło to ponad 400 godzin. To historia opowiedziana poprzez kompozycję skomplikowanych szkiców przedstawiających kamienie milowe legendarnej marki. Po stronie pasażera 26 szkiców przedstawia takie ikony jak Type 41 Royale oraz Type 57 SC Atlantic. „Golden Era” jest wizytówką tych momentów, kiedy Bugatti zmieniało bieg historii motoryzacji swoimi innowacjami. Po stronie kierowcy 19 szkiców przedstawia odrodzenie i trwały sukces Bugatti od 1987 roku, począwszy od EB110, poprzez Veyrona i Chirona. Przedstawienie
3712 poszczególnych komponentów, które złożyły się na legendarny silnik W16 (najbardziej zaawansowany silnik samochodowy, jaki kiedykolwiek zbudowano) słusznie zajmuje swoje miejsce jako część tego arcydzieła.


Ponadczasowy hołd

Cały zespół tak szczegółowo dopracował i udoskonalił grafikę na potrzeby projektu, aż uzyskał odpowiednią skalę, proporcje i formę każdego z poszczególnych szkiców, łącząc je w jedną przepiękną grafikę. Stworzono indywidualny kolor, ponadczasowy odcień złota o nazwie „Doré” oraz czarny odcień „Nocturne Black” tworząc dla projektantów idealną bazę do rozpoczęcia procesu szkicowania bezpośrednio na samochodzie. Aby stworzyć w pełni kompletny projekt, zespół zadbał o to, aby ich wizja również znalazła odzwierciedlenie we wnętrzu. Na każdym panelu drzwi naniesiono ręcznie trzy ikony Bugatti, przy użyciu specjalnie zaprojektowanej farby i pędzla, co umożliwiło malowanie ich bezpośrednio na skórze. EB110, Veyron i Chiron, legendy współczesności stają twarzą w twarz z ikonami przeszłości, które ich zainspirowały, czyli Type 35 – jeden z najbardziej udanych samochodów wyścigowych w historii motoryzacji, Type 57 SC Atlantic – najpiękniejszy samochód na świecie oraz Type 41 Royale uznawany za najbardziej luksusowy samochód, jaki kiedykolwiek stworzono.
Opracowano nowe metody, aby zapewnić, że te szczegóły przetrwają próbę czasu. Wszystkie znajdują się we wnętrzu i stanowią centralny punkt wykonanych na zamówienie akcentów, w tym subtelnych przeszyć „Golden Ery” i ręcznie napisanych motywów „One of One”. To ponadczasowy hołd złożony ważnym momentom definiującym epokę w historii Bugatti. Chiron Super Sport „Golden Era” jest nieporównywalny pod względem skali ambicji dostosowanej do indywidualnych potrzeb użytkownika. Ten projekt mógł zrodzić się jedynie w umysłach prawdziwych entuzjastów Bugatti i mógł zostać zrealizowany z tak wielką szczegółowością jedynie przez rzemieślników z Molsheim. Samochód został przekazany właścicielowi podczas Monterey Car Week.