Są bardzo ważnym elementem naszego wizerunku. To, w jakich kolorach lubimy i chcemy się prezentować, stanowi o tym, co chcemy przekazać lub wyrazić. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów z nimi związanych.
Czerwony to kolor sportu i współzawodnictwa, pełen emocji i dynamizmu, ale, co ciekawe, w męskim biznesie jest rzadko używany, może poza krawatem i poszetką. Wyraża emocjonalność, witalność, żywiołowość, waleczność oraz odwagę. Czerwień to również miłość, namiętność i impulsywność. Charakterologicznie oznacza ambicję, egocentryzm i silną wolę. Mocno działa na podświadomość.
Granatowy to ulubiony kolor większości mężczyzn. Kolor ludzi analitycznych i decyzyjnych. Osób rozwiązujących swoje problemy życiowe w sposób świadomy. Granatowy wiąże się z emocjonalną równowagą, odpornością na zmęczenie. Jest to kolor towarzyskości i akceptacji. Granat wskazuje na szeroką wiedzę oraz budzi zaufanie. Jest najbardziej pożądanym kolorem w biznesie, barwą uniwersalną. Idealnie współgra z odcieniami naszych karnacji. Stanowi doskonałą bazę do budowania różnych stylizacji.
Bardzo modny brązowy niegdyś uznawany był za kolor biedy. Dzisiaj jest wszechobecny w męskich dodatkach. Krawaty, buty, poszetki, paski występują w całej gamie matowych i lśniących brązów. Doskonale współgra z granatowym. Osoby wybierające ten kolor cenią wiedzę, dążą do rozwoju. Obecnie wyraża potrzebę wewnętrznej stabilizacji i bezpieczeństwa. Oznacza oszczędność i dojrzałość.
Pomarańczowy to kolor osób twórczych i produktywnych. W modzie męskiej niezwykle rzadki. O ile T-shirt czy chinosy w tym kolorze zobaczymy bez większego problemu, to w stylizacji eleganckiej już zdecydowanie rzadziej. Coraz częściej Panowie wybierają podszewki w garniturach w bardziej zdecydowanych odcieniach. Tematyczne, mocne wzory w soczystych, ognistych kolorach wewnątrz, a na zewnątrz – klasyczny granat i krawat pod szyję. Osoby lubiące pomarańcz dobrze czują się w pracy zespołowej, są ambitne i dumne. Mają wysokie aspiracje i konsekwentnie dążą do celu. Odczuwają silną potrzebę samorealizacji.
Szary to oznaka rozwagi, dojrzałości, logiki, ale także obojętności, pasywności i skrytości. Wiąże się z mądrością oraz poczuciem kompetencji. Jednocześnie jest kolorem braku zaangażowania, pewnego rodzaju wycofania. W pewnym sensie to kolor niewidoczny. Często wybierany jest przez osoby, które preferują ostrożność, umiar oraz pasywność w komunikacji. Szary jest kolorem o najniższej energii z całej palety barw.
Osoby, które wybierają zielony, są często wysoko wrażliwe, cechują się emocjonalną harmonią i dojrzałością. Charakteryzują się aktywnością, żywotnością i stałością. Mają poczucie dumy i chęć reformowania, posiadają autonomię i potrzebują uznania. Zielony oznacza młodość, świeżość, nadzieję, ale również wytrwałość, sprawiedliwość, zaufanie i opiekuńczość.
Życie jest kolorowe, psychologia to nauka, więc warto przyswoić tę wiedzę. Każdy z nas ma swoje ulubione kolory, a teraz już Panowie wiedzą, o czym mówią, wykorzystywane przez ludzi, których spotykacie na swojej drodze prywatnej lub biznesowej. Będzią się Panowie mogli dzięki temu lepiej prezentować, chyba że o stylizacji decyduje Panów „druga połówka”.