Moda i StylJesienne inspiracje

Jesienne inspiracje

fot.: Lee Jeans

Denim na całe życie

Jeansy Lee, które pojawią się w najnowszej kolekcji jesień-zima 2020, cechuje przede wszystkim uniwersalność. W roku 2020 granice pomiędzy pracą, domem i czasem wolnym mocno się zatarły. Proponowane fasony wpisują się w nowy styl życia – sprawdzą się doskonale w swobodnych stylizacjach na co dzień, jak i bardziej formalnych i stylowych strojach do pracy. Aktualna kolekcja Lee Jeans skupia się na dwóch legendarnych fasonach, które łączą nowoczesny krój z tradycjami marki. Są to modele męskie Luke i Austin oraz Carol dla kobiet. Każdy z nich to nieprzeciętna wygoda i trwałość, uzyskane dzięki połączeniu wysokiej jakości denimu i precyzyjnie opracowanych fasonów.

fot.: Lee Jeans

Zwiastun jesiennej kolekcji Lee Jeans to ukłon w stronę estetyki lat 90. i nowoczesne ujęcie buntowniczego ducha tamtych lat. Pojawiają się inspiracje z lat 70. i 90. Archiwalne fasony marki w nowym wydaniu przypadną do gustu wielu niepokornym buntowniczkom, outsiderkom i antybohaterkom, dla których denim jest jak druga skóra. Ta część kolekcji to przede wszystkim wybuchowa mieszanka surowych, charakternych wykończeń i grafik oraz subtelnych kobiecych krojów i kolorów w stylu retro. Styl proponowany w tej kolekcji cechuje się indywidualizmem, nostalgią i nonkonformizmem. Idealnie wpisuje się w ducha czasów – to ubrania dla silnych kobiet i miejskich buntowniczek, które nigdy nie rezygnują z własnego stylu.


Ponadczasowy denim, jak zawsze, odgrywa w kolekcji główną rolę. Uwagę przyciągają przede wszystkim jeansy z wysoką talią i pomysłowe interpretacje fasonu Mom ze spranego denimu w jasnym kolorze. Są kwintesencją stylu lat 90. i nie mają sobie równych, gdy mowa o najmodniejszych trendach. Roboczy styl kolekcji podkreśla charakterny kombinezon denimowy.

fot.: Molton

Jesienny płaszcz – pozycja obowiązkowa

To płaszcze najczęściej goszczą w naszej garderobie jesienią. Dają poczucie ciepła, szczególnie te z domieszką wełny. Model z kołnierzem od marki Molton w kolorze camelowym, zapinany na guziki, będzie prostym, a jednocześnie eleganckim okryciem. Jeśli lubisz styl bardziej na luzie, spodoba Ci się płaszcz w drobną kratkę, dodatkowo z kapturem, a do jeansów idealnie sprawdzi się oversize w sportowym stylu, zapinany na zatrzaski. Kobiety, które lubią podkreślić swoją figurę, niebanalnie zaprezentują się w modelu wiązanym w talii, do tego w kolorze czerwonym! Zwolenniczki klasycznej czerni również znajdą coś dla siebie w jesiennej ofercie marki.

fot.: Kazar

Jesienna galeria galanterii od marki Kazar

Męska kolekcja zdecydowanie kieruje się w stronę uniwersalnej, codziennej wygody i miejskiego szyku. Rzeczywistość pandemii podyktowała zmiany w dynamice codziennego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Zburzyła też dotychczasowe konwencje stylu. „Podążając za aktualnymi potrzebami naszych klientów postawiliśmy przede wszystkim na komfortowe sneakersy do kostek i ponadczasowe sztyblety. Tym razem mniej niż zazwyczaj jest w niej natomiast sznurowanych trzewików”, podkreślił Grzegorz Filipek, szef działu kolekcji męskiej. Kolorem przewodnim męskiej kolekcji jest elegancki, klasyczny brąz, tak dobrze komponujący się z innymi barwami.

fot.: Caprice

Klimatyzacja, amortyzacja i elastyczność

To cechy wyróżniające obuwie Caprice. Wcześniej już stosowana technologia onAir wciąż pozostaje znakiem rozpoznawczym marki. Opiera się ona na specjalnej konstrukcji górnej podeszwy i wkładki, z systemem kilkuset mikrozbiorniczków. Niskie temperatury, oddziałujące na podeszwę, nie oddziałują jednocześnie na stopę – na przeszkodzie staje kilkumilimetrowa warstwa powietrza, która ma temperaturę zbliżoną do temperatury ciała.


Ambasadorką marki została Ada Fijał. Niebanalny styl Ady, jej odważne, kolorowe stylizacje w zestawieniu z butami Caprice zdecydowanie stawiają markę na czele tych, które nie boją się wyzwań.


W tegorocznej kolekcji na sezon jesień/zima nie zabrakło motywów węża i pantery oraz łączenia materiałów. Obuwie sportowe na podwyższeniu, skórzane botki, zamszowe kozaki, zimowe modele z futerkiem czy pikowane śniegowce – wybór jest naprawdę szeroki. Przeważająca kolorystyka to wszelkiego rodzaju odcienie brązu, ale nie zabraknie też akcentów intensywnej czerwieni, złota i srebra. Wszystkie style gwarantują wygodę i są zgodne z najnowszymi trendami.

fot. Swarovski

W pogoni za czasem

Gdy w 1895 r. Daniel Swarovski stworzył własną markę, pasja oraz innowacyjny, pionierski sposób myślenia pozwoliły mu położyć solidny fundament pod przyszłe sukcesy firmy. Czerpiąc z jego dziedzictwa, marka stale rozwijała się przez ostatnie 125 lat, wnosząc blask w codzienne życie dzięki połączeniu awangardowego wzornictwa i mistrzowskiego kunsztu, który nie ma sobie równych na całym świecie.

OCTEA LUX CHRONO
Ten poszukiwany przez klientów chronograf pojawia się w tym sezonie w dwóch nowych odcieniach – bordowym i szafirowym. Stosowana wyłącznie w zegarkach Swarovski, charakterystyczna kryształowa ramka, zdobiąca kopertę, to jedno z przełomowych osiągnięć na polu szlifowania kryształów. Tarcza z motywem promieni słonecznych, trzy liczniki i pasek z prawdziwej skóry z wytłoczonym wzorem skóry krokodyla wzbogacą każdy strój o nutę elegancji.

CRYSTALLINE CHIC
Przygotowana na ten sezon, wysublimowana interpretacja kultowego zegarka Crystalline powstała pod wpływem inspiracji kroplą deszczu. Ten model doda wyjątkowego uroku codziennym damskim stylizacjom. Owalna koperta wypełniona ok. tysiącem lśniących kryształów Swarovskiego przy użyciu opracowanej przez markę techniki Crystalline idzie w parze z nowoczesną tarczą oraz bransoletą ze stali nierdzewnej.

fot.: Gant

Przejść przez jesień w dobrych butach

Jesienna kolekcja marki Gant to miejski szyk zainspirowany bostońskim stylem życia. Marka oferuje obuwie, które idealnie wtopi się w biurowe przestrzenie, a jednocześnie pozostaje w klimacie podróży. Ta miejska inspiracja wędrówką jest widoczna w kolekcji sneakersów w postaci materiałów i detali.

Wybierając się poza miasto warto być zabezpieczonym dzięki butom typu outdoor. W najnowszej kolekcji wykorzystano nowe materiały, pogrubiono podeszwy, a zastosowane ocieplenie to stuprocentowa wełna. Przeważająca kolorystyka to odcienie natury, tj. ciemna oliwka, czerń, brąz, naturalny kasztan.

KATARZYNA PASKUDA
Zawodowo związana ze światem sztuki i show biznesu. Redaktor naczelna gentlemanmagazine.pl fotograf, aktorka oraz redaktor prowadząca magazynu Photo Culture. Jej prace były wystawiane m.in: podczas międzynarodowych targów sztuki IAF Warsaw 2016 na PGE Narodowy. Fotografia to jej pasja. Robiąc to, co kocha, wykorzystując swoją rozpoznawalność i pozytywną energię, postanowiła zrobić coś w szczytnym celu. Stworzyła ideę KALENDARZA SZLACHETNA KOBIETA.

Iza Hulbój
Posiada doświadczenie w branży fashion oraz fashion retail. Jako stylistka mody przez wiele lat współpracowała ze stacją Atomic TV, Polsat, Polsat Cafe, Polsat Play, kreaując wizerunek znanych prezenterów. Autorka kostiumów i stylizacji dla produkcji TV i sesji foto. Personal shopper. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu znanych marek modowych. Związana zawodowo z marką Michael Kors.